Educació Secundària
Educació Secundària
Educació Secundària:
de 12 a 16 anys
Cicles i horaris:
1r i 2n d'eso
de 9.30 h a 13.45 h
(de 8.30 h a 12.50 h dimarts)
de 15.00 h a 17.00 h
3r i 4t d'eso
de 8.30 h a 13.45 h
(de 8.30 h a 12.50 h dimarts)
de 15.00 h a 17.00 h (dilluns, dimarts i dimecres)
Trets diferencials
Sortida de convivències, estada lingüística i viatge de final d'etapa
Sol·licita una visita personalitzada:
Projecte pedagògic
El nostre projecte pedagògic en l'etapa de Secundària es fonamenta en l’educació integral de l’alumnat fomentant tant el desenvolupament acadèmic com el personal i l’emocional. Volem acompanyar-los i guiar-los cap al seu camí cap a l'edat adulta.
Prioritzem un ensenyament actiu i significatiu, on l'estudiant esdevé protagonista del seu propi aprenentatge i on l’aprenentatge cooperatiu, el treball individual i la integració de les tecnologies forma part del dia a dia dels nostres estudiants.
Promovem el pensament crític, la creativitat i les competències emocionals i socials amb l’objectiu de formar persones responsables, autònomes i compromeses amb el seu entorn.
L'acompanyament tutorial i una atenció personalitzada són claus per garantir l'èxit educatiu i el benestar dels nostres joves.
Trets diferencials
Pla lector
L'objectiu del Pla Lector de l'escola és fomentar el gust per la lectura i desenvolupar les competències lectores de l’alumnat de manera transversal i progressiva.
Es tracta d'integrar la lectura en totes les àrees del currículum, potenciant-la com una eina essencial en l'aprenentatge i el creixement personal.
El pla promou l'hàbit lector, l'anàlisi crítica dels textos i la comprensió lectora, adaptant les activitats als diferents nivells i interessos dels estudiants.
A més, busca crear un entorn que valori la lectura com una font de coneixement, creativitat i reflexió, contribuint al desenvolupament cultural i emocional de l'alumnat.
Els i les joves s’organitzen segons les temàtiques que a ells i a elles els interessa, tot creant clubs de lectura en grups reduïts i amb diferents docents implicats en el projecte.
Espais EAS
Els tallers d'Experiències d'Aprenentatge amb Sentit (EAS) són una proposta innovadora on es parteix de la societat en general i de l'alumne/a en particular.
Aquests espais ens permeten fer un aprenentatge altament eficaç, inclusiu i connectat amb la vida treballant de forma conjunta tots els eixos del currículum i des de les diferents disciplines acadèmiques.
Aquests estan estructurats en grups heterogenis amb alumnes de 1r i 2n d'ESO.
Eines digitals
Fem ús de les eines digitals com a recurs per a facilitar el procés d'aprenentatge del nostre alumnat. Cada un d’ells disposa d'un portàtil per a permetre l'accés a recursos educatius digitals i també incloem l'ús educatiu de la robòtica i de la comunicació audiovisual en el nostre dia a dia.
A ESO, el “Lego Education Spike”, permet als alumnes programar i movimentar les seves creacions físiques, fomentant el pensament crític i l'anàlisi de dades.
A la matèria de tecnologia i digitalització es porten a terme dissenys de prototips i, gràcies a les impressores 3D i les màquines de tall i gravat, l’alumnat pot donar “vida” a les seves idees i fer-les reals.
Llengua estrangera: anglès
A l'escola considerem l'anglès com un aspecte clau en l'educació dels nostres alumnes, ja que és una eina essencial per al seu futur acadèmic i professional. Creiem que dominar aquesta llengua no només obre portes a noves oportunitats, sinó que també fomenta la seva capacitat de comunicar-se en un món globalitzat i divers.
Considerem imprescindible fer un bon seguiment i atendre'ls en el seu procés d’aprenentatge i per aquest motiu desdoblem tots els cursos de Secundària en aquesta matèria.
També continuem afavorint la comunicació oral dedicant més hores lectives a fer conversa. A 3r d’ESO l’alumnat porta a terme un projecte d’emprenedoria (Be an Entrepreneur) i també fa una estada a Londres.
Batxillerat Dual
Oferim a l’alumnat d'ESO la possibilitat de preparar-se per obtenir el títol de batxillerat americà de la mà d’"Academica Diploma Dual".
Aquest programa permet als i les alumnes preparar-se, de forma simultània amb els seus estudis, per l'obtenció del títol de batxillerat americà a 1r de Batxillerat.
Aquest programa, en línia, afavoreix l’adquisició d’un nivell d'anglès excel·lent, millorar la seva capacitat d'organització, la seva autonomia i les seves habilitats digitals en un context d'aprenentatge i formació.
Llengua estrangera: francès
L'objectiu d'estudiar i oferir continuïtat des de 2n fins a 4t d’ESO d’una segona llengua estrangera com el francès a l'escola amplia les competències comunicatives dels i les alumnes tot afavorint el seu desenvolupament lingüístic i cultural en un món cada cop més globalitzat.
L'aprenentatge del francès no només els permetrà comunicar-se en una llengua parlada a nombrosos països, sinó també conèixer noves realitats culturals, socials i històriques.
A més, estudiar una segona llengua estrangera contribueix a millorar les habilitats cognitives, com la flexibilitat mental i la resolució de problemes, i obre noves oportunitats acadèmiques i professionals en el futur.
Workshops
L'escola, amb l'objectiu de millorar el nivell d'anglès de l’alumnat adquirit al final de l’ESO, ofereix la possibilitat de fer una hora setmanal de preparació específica de les proves oficials de Cambridge.
Els alumnes i les alumnes de 2n, 3r i 4t d'ESO disposen d'aquesta hora per fer aquesta formació específica fora del seu horari escolar i sense cost addicional.
Laboratori de lletres
La interacció entre alumnes grans i petits és una experiència enriquidora i molt beneficiosa en l'aprenentatge de la llengua catalana. Aquesta dinàmica no només fomenta el coneixement lingüístic, sinó que també promou valors com la responsabilitat, la paciència i el treball en equip.
En el projecte "Laboratori de lletres" els i les alumnes grans actuen com a mentors per als més petits, ajudant-los a desenvolupar les seves habilitats lingüístiques alhora que també milloren les seves capacitats comunicatives. A través de jocs, lectures compartides o activitats creatives, els grans expliquen conceptes de l'àrea de llengua catalana de manera més senzilla, facilitant la comprensió dels petits. Tallers d'ortografia, escriptura, de camps semàntics, sons, aspectes gramaticals... seran els eixos principals en aquestes sessions.
Sortida de convivències, estada lingüística i viatge de final d'etapa
1r i 2n d'ESO marxa dues nits de sortida de convivències, a final de curs, amb l'objectiu d'afavorir el creixement dels vincles emocionals entre companys, companyes, professors i professores, però també amb la voluntat de convertir aquesta estada en una experiència que contribueixi al seu creixement emocional tot augmentant la seva autoconfiança i autoestima.
A més a més, aquesta activitat també permet als joves connectar amb la natura i tenir una oportunitat més d'adoptar hàbits saludables.
A 3r d'ESO oferim una estada lingüística a Londres amb la voluntat que el nostre alumnat continuï millorant la seva competència lingüística en anglès de manera immersiva i pràctica. Pensem que aquesta experiència també els ajuda a desenvolupar l'autonomia i a adaptar-se a noves cultures tot ampliant la seva visió del món, així com les seves habilitats socials.
I els i les joves de 4t d'ESO tenen l'oportunitat de poder gaudir d'un viatge de final d'etapa. Amb aquesta experiència, donem èmfasi al tancament d'un cicle molt important en les seves vides i a la nostra escola.
El viatge, també, els permet gaudir d'una experiència lúdica i els ajuda a desenvolupar habilitats socials i autonomia tot preparant-los per als reptes futurs de la seva formació.
Sortides pedagògiques
Cada curs escolar infants i joves de l’escola participen de sortides pedagògiques en entorns singulars i d'una programació estable d'espectacles de teatre, dansa i música amb la intenció de fomentar, a través d'aquestes experiències, l’exploració, l'aprenentatge, l'esperit crític i la creativitat.